Nηπιαγωγείο
Στο νηπιαγωγείο της Dorothy Snot την σχολική χρονιά 2023-24 (Σεπτέμβριος 2022), θα λειτουργήσουν τα εξής τμήματα:
- Προνηπιακό (παιδιά του 2019)
- Νηπιαγωγείο (παιδιά του 2018)
Τα τμήματα των προνηπίων και του νηπιαγωγείου λειτουργούν ανεξάρτητα από το υπόλοιπο σχολείο στα πλαίσια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, χωρίς όμως να αλλάζει σε αυτά η φιλοσοφία μας και ο τρόπος δουλειάς.
Σε κάθε τμήμα υπάρχουν δύο δασκάλες σε συνεχή βάση (χωρίς να υπολογίζουμε στον αριθμό αυτό τους εξωτερικούς συνεργάτες). Το κάθε τμήμα επίσης, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών, έχει την δική του δομή, διαφορετικό μέγεθος και εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Σε όλα τα τμήματα όμως υπάρχει η ίδια εκπαιδευτική φιλοσοφία και κοινός παιδαγωγικός στόχος.
![](https://dorothy-snot.edu.gr/wp-content/uploads/2023/03/24305841478_1d14040713_c-1.jpg)
Tα παιδιά απομακρύνονται σταδιακά από το μοντέλο της πολλής αγκαλιάς και της μεγάλης τρυφερότητας και περνούν σε ακόμη πιο αυτόνομη φάση. Καλούνται να ορίσουν με ακόμη μεγαλύτερη σαφήνεια τους δικούς τους κανόνες για την λειτουργία της τάξης, να πάρουν τις δικές τους (ομαδικές) αποφάσεις για το τι θέλουν να ερευνήσουν και με τι να ασχοληθούν, και γενικότερα ωθούνται από τις δασκάλες στο να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των δικών τους επιλογών.
Αρχίζουν επίσης να αναπτύσσουν τις δεξιότητες που θα ορίσουν όλη την μετέπειτα σχολική τους ζωή (έρχονται σε επαφή με το διάβασμα, το γράψιμο, την επιστημονική έρευνα, την τεχνολογία) χωρίς όμως αυτό να γίνεται διδακτικά. Είναι πολύ σημαντικό στο στάδιο αυτό τα παιδιά να αγαπήσουν βιωματικά την μάθηση, και για τον λόγο αυτό η ανάπτυξη κάθε είδους ικανότητας γίνεται μυρίως μέσα από το παιχνίδι και από την διερεύνηση των αναγκών και των επιθυμιών, που τα ίδια τα παιδιά θέτουν.
Εδώ οι δασκάλες γίνονται περισσότερο συνεργάτες των παιδιών και δρουν λιγότερο προστατευτικά απέναντι τους. Τους απευθύνονται πάντοτε σε ισότιμο επίπεδο και δεν λύνουν προβλήματα για τα παιδιά, αλλά τα βοηθούν στο να βρίσκουν μόνα τους τις απαντήσεις μέσα από την συζήτηση & τον σεβασμό στους κανόνες της ομαδικής ζωής που τα ίδια τα παιδιά έχουν ορίσει (αναλογία 10-12 παιδιά ανά παιδαγωγό).
Στο προνήπιο τα αγγλικά γίνονται πλεόν για δύο ώρες κάθε εβδομάδα. Οι δασκάλες των τμηματων είναι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές ρομποτικής μέσα απο τα προγράμματα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ενώ παράλληλα λειτουργεί και ένα απογευματινό extra εργαστήριο αγγλικών (English Lab), τα παιδιά που συμμετέχουν στο οποίο έρχονται σε επαφή με την γλώσσα μέσα από λειτουργίες της πραγματικής ζωής που συμβαίνουν σε αγγλόφωνες χώρες.
Το νηπιαγωγείο είναι το πρώτο οργανωμένο περιβάλλον μάθησης στο οποίο τα παιδιά φοιτούν με συστηματικό τρόπο και το οποίο πρέπει να συμβάλλει, ουσιαστικά, στην καλλιέργεια της αγάπης για την μάθηση. Ταυτόχρονα όμως, είναι δυστυχώς και η τελευταία σχολική ευκαιρία των παιδιών να βιώσουν παιχνίδι και ελευθερία, πριν τα «καταπιεί» το ομοιόμορφο και πειθαρχημένο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Για τους λόγους αυτούς, κάθε στιγμή προσπαθούμε να βρίσκουμε το ιδανικό επίπεδο ισορροπίας ώστε το σχολείο να λειτουργεί ως το απαραίτητο στάδιο μετάβασης από την απόλυτη ανεμελιά του preschool στην δομημένη μορφή του δημοτικού, χωρίς όμως να θυσιάζεται το παιχνίδι και ο ενθουσιασμός. Στο νηπιαγωγείο εφαρμόζουμε ένα play-based curriculum που έχει δύο αδιαπραγμάτευτα χαρακτηριστικά:
- Τα παιδιά αποφασίζουν μόνα τους, όσο περισσότερο γίνεται, με το τι και πως θα ασχοληθούν
- Κάθε δράση προσπαθούμε να συνδέεται με την πραγματική ζωή και να αλληλοεπιδρά με αυτή (life-derived learning)
Το νηπιαγωγείο επίσης (πρέπει να) είναι ο πρώτος χώρος όπου τα παιδιά εξοικειώνονται με τις ερευνητικές διαδικασίες, την χρήση της τεχνολογίας και την λογική σκέψη, αποκτώντας έτσι την ικανότητα να εφαρμόζουν με συστηματικό τρόπο τις γνώσεις και τις ικανότητες τους για την επίλυση και αντιμετώπιση προβλημάτων.
Tο περιεχόμενο και οι στόχοι του προγράμματος του νηπιαγωγείου συνδέονται με οκτώ διαφορετικές μαθησιακές περιοχές. Η προσέγγισή γίνεται διαθεματικά, λαμβάνοντας υπόψη:
- Τις ανάγκες και τους προσωπικούς ρυθμούς του κάθε παιδιού
- Την ανάγκη για την διατήρηση του ενδιαφέροντος της τάξης σε ψηλό επίπεδο
- Την ενεργοποίηση της σκέψης τους
- Την καλλιέργεια κινήτρων για μάθηση
- Την ανάγκη για αυτονόμηση, μέσα όμως στο πλασίο που απο κοινού η ομάδα έχει θέσει
Το περιεχόμενο & οι στόχοι του προγράμματος μας συνδέονται με 8 μαθησιακές περιοχές:
Που εστιάζουμε
-
Προσωπική-κοινωνική ανάπτυξη
Ταυτότητα με δράσεις όπου τα παιδιά γνωρίζουν τον εαυτό τους και μαθαίνουν να φροντίζουν για την σωματική και ψυχική τους ισορροπία.
-
Φυσικές επιστήμες
Ζωντανοί οργανισμοί, φροντίδα για την κοινότητα. Αντικείμενα και υλικά, οικονομία και θεσμοί δημόσιας διοίκησης. Ο πλανήτης γη και το διάστημα
-
Τεχνολογιες Πληροφοριων & Επικοινωνιων
Γνωρίζω την τεχνολογία, δημιουργώ, επικοινωνώ και συνεργάζομαι με αυτήν. Η χρήση της τεχνολογίας ανοίγει ένα παράθυρο στην κοινωνία και τον πολιτισμό
-
Φροντίδα για τον πλανήτη
Διαχείριση απορριμμάτων και ανακύκλωση. Ενέργεια & βελτιστη διαχείριση των πλουτοπαραγωγικών πηγων. Διαχείριση πόρων & προστασία του οικοσυστήματος.
-
Γλώσσα
Κατανόηση προφορικών κειμένων. Παραγωγή προφορικών κειμένων. Κατανόηση γραπτού λόγου. Παραγωγή γραπτού λόγου.
-
Τέχνες
Εικαστικά, θέατρο, μουσική, οπτικοακουστική έκφραση, χορός – κίνηση
-
Μαθηματικά & λογική σκέψη
Αριθμοί και πράξεις. Χώρος και γεωμετρία, μετρήσεις. Στατιστική, πιθανότητες, trials & errors, problem solving.
Οι παιδαγωγικές αρχές στις οποίες πιστεύουμε:
- Η προσχολική εκπαίδευση και το νηπιαγωγείο θέτουν τις βάσεις για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και την μετέπειτα στάση τους στη μάθηση. Το πρώτο σχολείο των παιδιών χτίζει τον χαρακτήρα τους και για αυτο είναι και το πιο σημαντικό.
- Η γνώση οικοδομείται μέσα από την αλληλεπίδραση με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον. Ο οικουμενικός χαρακτήρας της γνώσης (η γνώση βρίσκεται παντού γύρω μας) λαμβάνεται υπόψη στους στόχους και στη μεθοδολογία του προγράμματος.
- Η προσωπική ενδυνάμωση και η διαμόρφωση μια υγιούς, ισχυρής & ανεξάρτητης προσωπικότητας αποτελεί βασικό στόχο του πρώτου σχολείου.
- Το ακηδεμόνευτο και ελεύθερα επιλεγόμενο παιχνίδι, είναι το Α και Ω. Το παιχνίδι δεν έχει εκπαιδευτικό ρόλο – μέσα από το παιχνίδι όμως, και ιδίως όταν αυτό συνδέεται με την πραγματική ζωή, τα παιδιά κατακτούν όλες τις γνώσεις και ικανότητες που χρειάζονται.
- Κανείς δεν μαθαίνει και δεν εξελίσεται αν δεν έχει ένα προσωπικό κίνητρο γα να το κάνει. Ενα κίνητρο φυσικά που να δινει ευχαρίστηση και να δημιουργεί ενθουσιασμό!
- Η συνεργασία με την οικογένεια και η σύνδεση με την κοινωνία και τον πραγματικό κόσμο, είναι απαραίτητες για την ενίσχυση της ανάπτυξης και της μάθησης των παιδιών.
- Κάθε παιδί είναι μοναδικό και έχει δικαίωμα σε μια εκπαίδευση η οποία σέβεται την προσωπικότητα, τη γλωσσική, κοινωνική και πολιτισμική ταυτότητα και τις ανάγκες του.
- Τα παιδιά είναι από τη φύση τους περίεργα για το φυσικό και το κοινωνικό περιβάλλον. Το σχολείο πρέπει να αξιοποιεί και να ενδυναμώνει τη διάθεση των παιδιών για εξερεύνηση και μάθηση, παρέχοντας τα κατάλληλα ερεθίσματα και εμπειρίες. Ταυτόχρονα όμως, πρέπει να εμφυσεί στα παιδιά σεβασμό και αγάπη για τον κόσμο μέσα στον οποίο θα ζήσουν και για τα δικαιώματα των συνανθρώπων τους.
- Τα παιδιά μαθαίνουν πραγματικά μόνο μέσα από βιωματικές δράσεις και εκφράζουν αυτά που γνωρίζουν με πολλά διαφορετικά μέσα αναπαράστασης.
- Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοριστικός για την οργάνωση του μαθησιακού περιβάλλοντος και το συντονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στόχος του είναι οι δράσεις της τάξης να πηγάζουν και να εξελίσονται από τα ίδια τα παιδιά, στα πλαίσια πάντοτε των μαθησιακών στόχων που το σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα έχουν θέσει.
- Η συστηματική παρατήρηση των αναγκών και των ενδιαφερόντων των παιδιών είναι το βασικό εργαλείο οργάνωσης του προγράμματος. Τα παιδιά μαθαίνουν και προοδεύουν μόνο όταν σεβόμαστε και ακούμε προσεκτικά τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες τους.
Παιδαγωγικό πρόγραμμα
Για να αποκτήσετε μια πιο αντιπροσωπευτική εικόνα της δουλειάς στο σχολείο για κάθε ηλικία, μπορείτε να δείτε και ένα video
![](https://dorothy-snot.edu.gr/wp-content/themes/childit/assets/img/play.png)
Συμμετοχή των γονέων στην ζωή του σχολείου
Πέρα από την αυτονόητη και συνεχή προσπάθεια μας για την ανάπτυξη και την εξέλιξη των παιδιών, βασικό κομμάτι της φιλοσοφίας του σχολείου είναι και η συμμετοχή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία με τρόπους δημιουργικούς, ευφάνταστους και ενδιαφέροντες. Στα πλαίσια αυτά, στην Dorothy Snot γίνονται κατά καιρούς:
-
Workshops & webinars
Workshops & webinars για επιμόρφωση & ενημέρωση των γονέων, συνήθως με παιδαγωγούς από το εξωτερικό
-
Εκδρομές
Ημερήσιες ή με διανυκτερεύσεις, συνήθως σε ορεινούς προορισμούς,
-
Λέσχη Ανάγνωσης Γονέων
Με έμφαση στην αναζήτηση του καλού παιδικού βιβλίου
-
Σχολές Γονέων
Με σκοπό την παροχή γνώσεων σε ζητήματα ψυχικής, κοινωνικής και πνευματικής ανάπτυξης των παιδιών
-
Ημέρες Ανοιχτών Μαθημάτων
Κατά τις οποίες οι γονείς των μαθητών έρχονται στο σχολείο, παρακολουθούν μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος και συμμετέχουν σε δραστηριότητες μαζί με τα παιδιά τους
-
Κοινωνικές δράσεις
Για ομάδες πληθυσμού που το χρειάζονται αλλά και για την εκπαίδευση όλων μας σε θέματα προσφοράς και αειφορίας
-
Monthly Billing Chart (95 KB)
download
Πρόγραμμα διατροφής
Διατροφή
Στην Dorothy Snot δίνουμε μεγάλη σημασία στην διατροφή των παιδιών, και για προφανείς λόγους υγείας αλλά και για λόγους εκπαιδευτικούς. Παιδιά που μαθαίνουν από μικρή ηλικία να τρώνε σωστά, διατηρούν την συνήθεια αυτή σε όλη τους την ζωή. Στο νηπιαγωγείο (και όχι στο προνήπιο) τα παιδιά δεν τρώνε πρωινό στο σχολείο αλλά φερνουν δεκατιανό από το σπίτι, σε μια προσπάθεια να προσαρμοστούν σταδιακά στα δεδομένα του δημοτικού. Τα παιδια που παραμένουν στο διευρυμένο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, τρώνε κανονικά μεσημεριανό και απογευματινό. Τα παιδια του προνηπίου τρώνε κανονικά (τρία γεύματα την ημέρα).
![](https://dorothy-snot.edu.gr/wp-content/uploads/2019/09/fruits.png)
Φρέσκα ή νωπά προϊόντα
![](https://dorothy-snot.edu.gr/wp-content/uploads/2019/09/vegetables.png)
Βιολογικής καλλιέργειας
![](https://dorothy-snot.edu.gr/wp-content/uploads/2019/09/grains.png)
Σπιτικά επιδόρπια
Χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες;
Συμπληρώστε τη φόρμα και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας.